Rolnictwo

Z 7 Days to Die Wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj

Podstawy rolnictwa[edytuj | edytuj kod]

  • Aby zacząć uprawiać rolę potrzebujesz Motyki. Kliknięcie ppm na bloku Ziemi spowoduje użyźnienie jej . Aby zasiać rośliny, kliknij ppm na środku użyźnionego bloku trzymając w ręku odpowiednie Nasiona. Jeżeli wykonałeś/aś powyższe czynności poprawnie, na bloku powinna pojawić się mała zielona roślinka. Nasiona możesz pozyskać zbierając kukurydzę lub przemieniając owoce w nasiona w stole do craftingu.

Nasiona[edytuj | edytuj kod]

Extra[edytuj | edytuj kod]

Aby rolnictwo było łatwiejsze, umieść blok wody obok użyźnionej ziemi. Spowoduje to nawodnienie ziemi i nie będzie już potrzeby ciągłego użyźniania ziemi. Aby zdobyć wodę, użyj wiadra w pobliżu źródła wody. Jedno wiadro wystarczy do stworzenia nieskończonego źródła wody.

Uwaga[edytuj | edytuj kod]

  • Nie chodź i nie skacz po użyźnionej ziemi. Spowoduje to zniszczenie roślin i spłaszczenie ziemi, przez co będziesz musiał/a użyźniać ją jeszcze raz.
  • Zombie również mogą zniszczyć twoje uprawy. Najlepiej stworzyć farmę z dala od (niekoniecznie) żywych istot.

Obrazy[edytuj | edytuj kod]

Bugi[edytuj | edytuj kod]

  • W Alpha 1 rośliny nie potrzebują słońca aby rosnąć. Kilka pochodni w zupełności wystarczy.
  • W Alpha 6.1 aby podwoić lub nawet potroić zbiory kukurydzy przed zebraniem wystarczy uderzyć roślinę.